سرخط خبرها
خانه / اجتماعی / وحدت در جهان اسلام باید شیوه عملی به خود بگیرد

وحدت در جهان اسلام باید شیوه عملی به خود بگیرد

مسوول مرکز بزرگ اسلامی سقز
وحدت در جهان اسلام باید شیوه عملی به خود بگیرد
مسوول مرکز بزرگ اسلامی سقز گفت: بحث وحدت نباید منوط به یک هفته و چند روز شود وحدت در جهان اسلام باید شیوه عملی به خود بگیرد.

مسوول مرکز بزرگ اسلامی سقز

وحدت در جهان اسلام باید شیوه عملی به خود بگیرد

به گزارش خبرگزاری رابط خبری مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، ماموستا عابد نقیبی در همایش «وحدت در اندیشه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری» که در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به وضعیتی که مسلمان با آن روبه‌رو هستند، تلاش در راستای تقویت وحدت و هم‌گرایی مسلمانان رسالت تک‌تک افراد جامعه است.

وی گفت: مسلمانان امروز باید بیش از گذشته به موضوع وحدت و هم‌گرایی و هم‌فکری در دنیا اسلام توجه داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به عوض شدن جغرافیای سیاسی در منطقه و اینکه استکبار و دشمنان وحدت اسلامی تمام توان خود را برای ضربه زدن به این وحدت بکار بسته‌اند هم‌گرایی و وحدت مسلمانان بیش از هرچیزی باید مورد تاکید قرار گیرد.

مسوول مرکز بزرگ اسلامی سقز تصریح کرد: شکاف و تفرقه در بین مسلمانان موجب ضعیف سپاه اسلام  و تحقق اهداف دشمنان علیه این دین رحمانی می‌شود.

نقیبی گفت: امروز نباید بگوییم دشمنان جمهوری اسلامی بلکه باید گفت دشمنان وحدت اسلامی، و برای مقابله با آنها از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: دشمنان از صدر اسلام تا کنون همواره نقشه و توطئه‌ریزی می‌کنند تا در بین مسلمانان شکاف و تفرقه ایجاد کنند و به همین دلیل است که خداوند خطاب به پیامبر می‌فرماید تفرقه موجب ضعف مسلمانان می‌شود.

مسوول مرکز بزرگ اسلامی سقز گفت: از شروع انقلاب پرشکوه اسلامی و زمانی که علما به امام راحل لبیک گفتند روحانیون اهل سنت در خط مقدم این لبیک بودند.

نقیبی خاطرنشان کرد: روحانیون اهل سنت همیشه همراه مرزداران در صف اول مقابله با دشمنان نظام بوده و در برابر منافقین و دشمنان نظام حضوری نقش‌آفرین داشته‌اند.

مسوول مرکز بزرگ اسلامی سقز تصریح کرد: در اثبات این ادعا همین بس که بیش از ۱۰۰ روحانی از آغاز مبارزات انقلابی مردم در کشور و بعد از انقلاب در راستای دفاع از نظام و انقلاب در این مسیر به شهادت رسیده‌اند.

ماموستا نقیبی با بیان اینکه روحانیون اهل سنت حتی در بحث مدافعین حرم و دفاع از حرم حضرت زینب هم علمای اهل سنت شهدایی را تقدیم کرده‌اند، گفت: اهل سنت به طور عملی موضوع وحدت را ثابت کرده و همواره در صف اول دفاع از کیان و نظام بوده است.

نقیبی اضافه کرد:  اهل سنت در راستای مبارزه با نحله‌های انحرافی و گروهک‌های تکفیری علما و روحانیون اهل سنت اساتید بزرگی همچون ماموستا شیخ الاسلام و برهان عالی را تقدیم کرده‌اند.

وی افزود: این تلاش و ایثارگری علمای اهل سنت در راستای تقویت وحدت و حراست از ارزش‌های نظام می‌طلبد مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد:‌ بحث وحدت نباید منوط به یک هفته و چند روز شود وحدت در جهان اسلام باید شیوه عملی به خود بگیرد.

وی با تاکید براینکه اهل سنت عملا ثابت کرده که نسبت به پیامبر و خاندانش ارادتی عملی دارد، گفت: در ادبیات شعرای اهل سنت عشق و ارادت به پیامبر مکرم اسلام انقدر قابل توجه است که حتی حساسیت بسیاری از افراد را برانگیخته است.

مسوول مرکز بزرگ اسلامی سقز اضافه کرد: اهل سنت ارادت عملی به اهل بیت پیامبر دارد و این  وحدت در طول تاریخ در بین اهل سنت وجود داشته و ریشه دوانده است.

ماموستا نقیبی گفت: امروز به برکت وجود رهبر معظم انقلاب – که به نظر بنده که از روحانیون اهل سنت هستم، افتخار می‌کنم که در مملکتی زندگی می‌کنیم که سکان‌دار آن مقام معظم رهبری است- وحدت در جامعه ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: تجربه نشان داده آنچه مقام معظم رهبری فرمودند و مسوولان عمل نکردند زیان و ضرر را به دنبال داشته است.

مسوول مرکز بزرگ اسلامی سقز افزود: امروز افتخار می‌کنیم که همچون رهبری داریم و عمل به فرمایشات رهبری مایه خوشبختی دنیا و آخرت انسان است.

وی با بیان اینکه وجود آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی به عنوان نماینده ولی فقیه برکت بزرگ و منشا تحقق وحدت عملی در استان دانست و گفت: آنچه نماینده مقام معظم رهبری در کردستان در بحث وحدت به زبان اشاره در عمل هم پیاده کرده‌اند.

ماموستا نقیبی اظهار داشت: امروز در تمام استان مسوولان مراکز بزرگ اسلامی از اهل سنت هستند و بیشترین مسوولیت ها به اهل سنت واگذار شده که این به معنای وحدت عملی است.

وی تصریح کرد: اگر نگاهی به گذشته داشته باشیم، دشمنان اسلام در طول تاریخ و عمر با برکت انقلاب همواره در صدد ضربه زدن به این نظام بوده‌اند.

مسوول مرکز بزرگ اسلامی سقز تحمیل ۸ سال جنگ نابرابر به ایران در حالی که از کمترین امکانات برخوردار بودیم را از توطئه‌های دشمنان برای براندازی انقلاب نوپای جمهوری اسلامی دانست و افزود: ما در طول ۸ سال جنگ تحمیلی در ظاهر با صدام می‌جنگیدیم ولی در واقع با ۸۰ کشور جهان که انقلاب را سد راه زیاده‌خواهی‌های خود می‌دیدند مبارزه می‌کردیم.

به گفته ماموستا نقیبی، بعد از هشت سال جنگ تحمیلی هم دشمنی‌های دشمنان به نحوهای دیگری خود را نشان داد ولی نظام جمهوری اسلامی همواره در این توطئه‌ها پیروزمندانه بیرون آمدند.

وی اضافه کرد: امروز دشمنان به دلیل شکست در توطئه‌هایی که علیه ایران طراحی و اجرا می‌کنند به نوعی سرخورده و خشمگین هستند.

وی گفت: اختلاف بین مذاهب اسلامی به ویژه شیعه و سنی هدف امروز دشمنان است که به قطع در این میدان هم موفق نخواهند شد چون وحدت در بین مسلمانان به دلیل روشنگری‌های جامعه روحانیون خلل ناپذیر است.

مسوول مرکز بزرگ اسلامی سقز با بیان اینکه دشمنان برای دستیابی به این اهداف سعی دارند در قالب مختلف از جمله ایجاد گروهک‌های تکفیری مانند داعش به اسلام ناب محمدی ضربه بزنند، گفت: امروز به اسم اسلام سر از تن برادر دینی جدا می‌شود که این مسئله در هیچ کجای اسلام مورد قبول نیست.

ماموستا نقیبی اضافه کرد: اینها که خود را به اهل سنت منتسب می‌کنند، هیچ سنخیتی با اهل سنت ندارند و در حقیقت داعش محصول سرویس‌های ضد اسلامی اسرائیل و آمریکا است.

وی گفت:‌ مهم‌ترین اصل برای مقابله با این توطئه دشمنان تقویت وحدت اسلامی و مقابله با تفرقه‌افکنی‌هایی است.

مسوول مرکز بزرگ اسلامی سقز با بیان اینکه فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه توهین به عقاید اهل سنت حرام است یک فتوای سیاسی نبود، گفت: این فتوا کاملا اسلامی و در راستای وحدت آفرینی بوده است.

ماموستا نقیبی گفت: امروز بسیاری از توطئه‌افکنی‌های دشمنان اسلام با یک سخنرانی مقام معظم رهبری نقش برآب می‌شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *