سرخط خبرها
خانه / اخبار / نشست هم اندیشی اعضای محترم هیات امنای مدرسه حضرت فاطمه سلام الله علیها سقز

نشست هم اندیشی اعضای محترم هیات امنای مدرسه حضرت فاطمه سلام الله علیها سقز

نشست هم اندیشی اعضای محترم هیات امنای مدرسه حضرت فاطمه سلام الله علیها سقز

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه حضرت فاطمه سلام الله علیها سقز روز دوشنبه مورخ ۹۵/۱۲/۲ اعضای محترم هیات امنای مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) با حضوردکتر ماموستا عابد نقیبی مدیر مرکز بزرگ اسلامی سقز در این مدرسه مبارکه جلسه هم اندیشی برگزار نمودند. در این نشست حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد فلسفی مبلّغ و استاد اخلاق حوزه با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و تشکر از حضور دکترنقیبی و همراهانشان در مدرسه حضرت فاطمه(س) با ذکر حدیثی از این بانوی بزرگوار به اتحاد و تعامل بین طلاب و مسئولین این مدرسه مبارکه با مدرسه علمیه اهل سنت حضرت خدیجه کبری(س) سقز تاکید نمودند.

 ایشان با الهام از آیه قرآنی« واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لاتفرقّوا» ابراز داشتند قرآن مجید ملل اسلامی را به سوی یگانه عامل وحدت تمسک به حبل الله دعوت می کند و از هرگونه تفرقه برحذر می دارد. و شکی نیست که ما در عصری زندگی می کنیم که تمامی دشمنان برای نابودی اسلام هم پیمان گشته و تمامی امکانات سیاسی و اقتصادی خود را در سقوط اسلام از صحنه بین الملل بکار گرفته اند.بنابراین در چنین عصری بیش از هر عصر دیگر مسلمانان نیاز به وحدت دارند. و شاید بیش از هر زمانی جامعه اسلامی به همکاری و مساعدت یکدیگر نیازمندند. وبه فرمایش مقام معظم رهبری:«امروز دنیا نیازمند این تقرب است.غرض این است که فرقه های اسلامی در مقام فکر و اعتقاد به یکدیگر نزدیک شوند. چه بسا برخی از تصورات فِرق نسبت به یکدیگر با مباحثه و مذاکره به استنتاج خوبی منتهی بشود. شاید بعضی از سوء تفاهم ها برطرف و بعضی از عقاید تعدیل و بعضی از افکار به طور واقعی به هم نزدیک بشود».

حاج آقا فلسفی ضمن تاکید برمداومت در برگزاری این جلسات هم اندیشی به صورت ماهیانه و قرائت دعا و قرآن جهت معنویت برنامه؛ پیشنهاد دادند که زمینه تعامل و همکاری این دو نهاد اسلامی بیشتر شود.

دکتر ماموستا نقیبی نیز با ابراز خرسندی از حضور خود در مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) اعلام داشتند که طی این چند سال مدرسه علمیه حضرت خدیجه کبری(س) و مدرسه حضرت فاطمه(س) سقز برنامه هایی مشترک در رابطه با ایام هفته وحدت، نشست های فرهنگی، اجتماعی، برگزاری پیش کنگره امام شافعی(رض)، محافل انس با قرآن داشته و ما امیدواریم این ارتباط ها همچنان برقرار و روز به روز بیشتر شود تا بتوانیم در راستای تبلیغ دین و خدمت رسانی به مردم جامعه خود ادای وظیفه کنیم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *