سرخط خبرها
خانه / اجتماعی / اگر سردار سلیمانی نبود، اربیل و سلیمانیه وجود نداشت

اگر سردار سلیمانی نبود، اربیل و سلیمانیه وجود نداشت

رئیس جمعیت روحانیت اهل تسنن کردستان در دانشگاه فرهنگیان تبریز تأکید کرد؛

اگر سردار سلیمانی نبود، اربیل و سلیمانیه وجود نداشت/ رهبر انقلاب بین شیعه و سنی تفاوتی قائل نمی شود/ فتنه ۸۸ از توطئه های دشمنان بر ضد ایران اسلامی بود

اگر سردار سلیمانی نبود، اربیل و سلیمانیه وجود نداشت/ رهبر انقلاب بین شیعه و سنی تفاوتی قائل نمی شود/ فتنه 88 از توطئه های دشمنان بر ضد ایران اسلامی بود

ماموستا عابد نقیبی گفت: انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن نیازمند بصیرت دقیق است، خیلی افراد ادعای ولایی بودن و انقلابی گری را دارند ولی در آخر کار، در میانه راه درمانده می مانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زیتون، جشن پیروزی مقاومت و وحدت اسلامی صبح امروز در دانشگاه فرهنگیان، پردیس علامه امینی تبریز با حضور دانشجویان و اساتید و علمای تشیع و اهل سنت برگزار شد.

در این مراسم، ماموستا دکتر عابد نقیبی، رئیس جمعیت روحانیت کردستان با تبریک فرارسیدن میلاد پیامبراسلام(ص) و هفته وحدت، گفت: علم آموزی و تشویق برای کسب علم،از سفارشات دین مبین اسلام و پیامبر عظیم الشان اسلام.است چراکه کسب علم باعث رسیدن به مراتب بالاتری همچون کمال بشریت که همانا هدف خلقت انسان است،می شود.

وی با گرامی داشت یاد و نام بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی، افزود: نعمت امنیت مثال زدنی که اکنون در اختیار ملت ایران قرار دارد مرهون خون شهدایی است که برا دفاع از کشور جان خود را فدا کردند. شهدای مدافع حرمی که در مقابل تکفیری ها جانانه ایستادند و از حریم اسلام و ایران دفاع کرد.

وی با اشاره به فرمایش پیامبر(ص)،امنیت را جز لوازم ذاتی بشر دانست و گفت: با رهبری حکیمانه و مدبرانه امام خامنه ای، کشور ما در امنیتی مثال زدنی و ثابت قرار دارد. آتش کینه و دشمنی در منطقه توسط ایادی کفر، برپا شده است اما خوشبختانه ایران اسلامی مانند کشتی امنی در وسط این موج های متلاطم حرکت می کند.

وی افزود: ما به عنوان اهل تسنن، خوشحال و مسرور هستیم که در کشوری زندگی می کنیم که رهبری آن به دست بزرگمرد توانایی است که عالم، حکیم، مومن و آگاه به زمان است. چرا که امام خامنه ای، ولی امر کل مسلمین جهان است. هم چنانکه ما معتقد هستیم خط سرخ شهادت، از قیام و شهادت مظلومانه امام حسین(ع) سرچشمه گرفته است. اهل بیت مطهرپیامبربزرگ اسلام(ص) نزد همه فرق اسلامی از جایگاه بزرگ و والایی برخوردارهستند.

وی تاکید کرد: بیداری بزرگ ملت های اسلامی که در سال های اخیر شاهد بودیم،به تاسی از انقلاب اسلامی مردم ایران و رهبری توانمند مقام معظم رهبری شکل گرفته است.سخنان و رهنمود های رهبر معظم ایران، مردم مسلمان کشورهای اسلامی را از خواب غفلت بیدار کرد و باعث شد در مقابل مستکبران قیام کنند و پیروز شوند.

وی با اشاره به مقام بالای امامت، در قرآن، افزود: مسئله امامت امت، برمبنای انتصاب از طرف خداوند است. با گذشت ۱۴۰۰سال از صدر اسلام، هرروز بیشتر تبیین و تفسیر می شود.علم و تکنولوژی هرچه قدر پیشرفت می کند. عظمت و اعجاز  آیات خداوند، روشن می شود.۶۶۶۶آیه در قرآن وجود دارد که با گذشت چندین قرن، هنوز کسی نتوانسته کلمه ای مانند آن بیاورد که این  نشان از معجزه بودن قرآن است.

رئیس جمعیت روحانیت کردستان خاطر نشان کرد: در کشور، همه اقوام و مذاهب گوناگون، با برادری و همدلی در کنار یکدیگر زندگی می کنند و کوچکترین اختلافی ندارند.رهبر معظم انقلابف  می فرمایند، کسانی که به بهانه مذهب، باعث ایجاد اختلاف شوند، چه بدانند و چه ندانند مزدور دشمن هستند. داعش و گروه های تکفیری ابتدا با نام  دفاع از اهل سنت مردم برخی کشورها را فریب دادند ولی در ادامه  جنایات بی شماری علیه اهل سنت انجام دادند.علمای اهل سنت، از همان آغازین روزهای پیدایش این گروه های تروریسی،آن ها را مسلمان ندانسته و کافر می دانستند.

این عالم اهل سنت گفت: استکبار جهانی در طول تاریخ انقلاب اسلامی، برای ایجاد اختلاف همواره علیه مردم ایران،توطئه چینی کرده است و همیشه هم شکست خورده اند. ۸سال دفاع مقدس،کودتای نوژه، فتنه۸۸ از جمله اقدامات استکبار جهانی علیه مردم ایران است ولی با لطف خداوند و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری همیشه  با ذلت و خواری شکست خورده اند و نتوانستند موفق شوند.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران،  تنها کشوری است که به معنای واقعی، پرچم اسلام را در دست گرفته است و با مستکبران مبارزه می کند،رهبر انقلاب در کمک به ملت های مسلمان، تفاوتی بین تشیع و تسنن قائل نمی شوند و اعتقاد دارند همه مسلمانان،  امت واحده هستند. مردم فلسطین، با آنکه سنی مذهب هستند، اما مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران قرار دارند. اگر کمک های ایران و رشادت های سردار سرافراز اسلام، حاج قاسم سلیمانی به مردم اربیل و سلیمانیه عراق نبود، الان چیزی به اسم اقلیم کردستان عراق وجود نداشت.

وی در ادامه گفت: بصیرت لازمه جوامع اسلامی است.بصیرت یعنی شناخت دقیق حق و حقیقت، به همین علت مقام معظم رهبری بر داشتن بصیرت تاکید فرمودند. انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن نیازمند بصیرت دقیق است. خیلی افراد ادعای ولایی بودن و انقلابی گری را دارند ولی در آخر کار،در میانه راه درمانده می مانند.

ماموستا نقیبی با اشاره به باطل بودن تفکر تکفیری  بیان داشت: تفکر تکفیری داعش و گروه های تروریستی دیگر همچون القائده، باطل مطلق هستند.داعش با فریب جوانان برخی کشورهای اسلامی،ظلم  بزرگی را به دنیای اسلامی روا داشتند و در نهایت به لطف خداوند و در سایه وحدت مسلمانان و به دست توانمند سردار سرلشگر سلیمانی از صحنه روزگار محو شدند.

وی تاکید کرد: سردار قاسم سلیمانی  وعده پایان داعش را درعرض۳ماه داد و به وعده صادق خود عمل کرد. رهبر معظم انقلاب نیز در جلسه اخیر با علمای وحدت اسلامی هم فرمودند:قدس آزاد خواهد شد.اگر سردار سلیمانی  به عنوان شاگرد و سرباز رهبری، وعده پایان داعش را داد وعملی شد،پس در نتیجه وعده پایان رژیم صهیونیستی هم به وقوع خواهد پیوست. رهبران کشورهای مختلف، وقتی با رهبر انقلاب دیدار می کنند به بزرگی و عظمت این بزرگ مرد تاریخ،  پی میبرند. هم چنانکه پوتین،  رئیس جمهور روسیه بعد از دیدار با رهبری گفته بود من در چهره ایشان مسیح را دیدم.

ماموستا نقیبی در بخش دیگری از سخنانش گفت:اینکه گفته شود اهل سنت معتقد به تفکر داعش و تکفیری هستند، از اساس باطل است.تفکر تکفیری جایی در بین مردم اهل سنت ندارد. آتش زدن انسان،ذبح انسان و دیگر جنایت های داعش، هیچ کدام در احکام اسلام و اهل سنت وجود ندارد.اسلام دین رحمت و مهربانی است.بزرگان اهل سنت همچون امام شافعی از شاگردان درس امام صادق(ع) بوده است.مشترکات شیعه و سنی بیشتر از اختلافات است.اهل سنت به امام زمان(عج) معتقد هستند و ایمان دارند.

وی در پایان به آغاز جغرافیای جدید سیاسی  در جهان، اشاره کرد و گفت: تبعیت از فرمایشات رهبری، وحدت بین مسلمانان و اتحاد علیه استکبار جهانی مخصوصا آمریکا. رمز پیروزی در برابر دشمنان اسلام است.قدس متعلق به دنیای اسلام است و اقدام اخیر ترامپ، هم خللی در عزم و اراده مسلمانان وارد نخواهد کرد.از جبهه مقاومت اسلامی حمایت می کنیم و با تقدیم شهید مدافع حرم از اهل سنت.راه همه شهیدان را ادامه خواهیم داد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *